събота, 26 октомври 2013 г.

11 въпроса към ръководството на ЮФ на СУ от групата на "Поспаливите студенти"

от Николай Паунов 1. Защо методиката на обучение в ЮФ е безкрайно изостанала от съвременните практики на обучение и единственият елемент, който ви предпазва да помислите, че сте в средните векове, е случайното позвъняване на нечий мобилен телефон по време на лекция? -------------------------------------------------------------------------------- 2. Защо преподавателите не преминават през периодична външна атестация, така че лица с тежки психически обременености и доказана неспособност за работа с млади хора да получат заслужена почивка от преподавателска дейност и да се посветят на писане на учебници, мемоари или каквото друго би им допаднало? --------------------------------------------------------------------------------- 3. Защо преподаватели, ангажирани на изборни политически длъжности, по време на мандата си нито излизат в неплатен отпуск, нито намират време да си вършат задълженията, а си прехвърлят лекциите на асистентите? -------------------------------------------------------------------------------- 4. Защо се залага на безсмислено наизустяване на нормативни актове или на собствените лекции при проверка на знанията (ако има двама титуляри в една дисциплина, половината от лекциите са посветени да се отрича мнението на колегата като абсурдно), вместо да се стимулира участието в различни изследователски проекти като компонент от оценяването? --------------------------------------------------------------------------------- 5. Защо е по-лесно да пробиеш информационната система на Пентагона, отколкото да пристъпиш в шумно рекламираната Лаборатория по криминалистика към ЮФ, създадена по не знам си какъв европейски проект, за някое практическо упражнение? --------------------------------------------------------------------------------- 6. Защо свободния достъп за студенти-прависти, осигуряван до базата данни от „Сиела” или „Апис”, е по-строго пазена тайна от изчезналото съкровище на тамплиерите при Филип IV Хубави? -------------------------------------------------------------------------------- 7. Защо няма създадена система за сътрудничество между ЮФ и Парламента, така че студенти, на цената на една безсмислена депутатска задокеанска командировка, да бъдат почасово ангажирани в проучването на законодателството по определена тема в страните-членки на ЕС и така да се избегнат поне част от абсурдите, които натворяват нашите тиквеници? -------------------------------------------------------------------------------- 8. Защо ЮФ на СУ няма програми за обмен на студенти и преподаватели с водещи университети в Европа и САЩ, а международното сътрудничество се свежда до екскурзийки на преподаватели и взимане на по някой хонорарец? -------------------------------------------------------------------------------- 9. Защо ЮФ на СУ не си партнира с бизнеса, така че за най-добрите студенти да бъдат осигурявани стажантски програми и реален старт на кариерата, различни от мимикрията на стажовете в държавните институции? -------------------------------------------------------------------------------- 10. Защо няма изградено сътрудничество с международни правозащитни организации, като Амнести Интернешънъл, Human Rights Watch или Адвокати без граници, представители на които да бъдат канени на публични лекции по актуални правни проблеми? ------------------------------------------------------------------------------- 11. Защо не са научили ранобудните си студенти, че да се окупира университет, за да се иска разпускането на парламента, е все едно да се окупира Сомалия, за да се изтегли Израел от Западния бряг на р. Йордан?

Няма коментари:

Публикуване на коментар